OM MIN KOST

FRUKOST
Den består oftast av havregrynsgröt (1 dl havregryn + 2 dl vatten) till de har jag mjölk, kanel, frysta blåbär och ibland även en tesked jordnötssmör från Myprotein. Hur gott som helst! Brukar även koka ett ägg för att få i mig lite proteiner. Har jag tid över händer det även att jag gör en liten smoothie på lättyoghurt, kvarg och hallon.

LUNCH/MIDDAG
Dessa måltider ser oftast likadana ut, brukar variera på grönsakerna och proteinet dock. Då äter jag kyckling, lax, torsk eller nötfärs med 1,5 dl kokt ris. Favoriten till de som ni ser här ovan är babyspenat. Har jag bråttom, är lat eller inte hungrig på kvällen händer det att det blir soppa med tillbehör dvs rågbröd och grönsaker (väldigt sällan dock).

MELLANMÅL
Jag försöker äta något mellan varje mål och tränar jag däremellan blir det oftast något extra mellanmål. Då blir det 150g smaksatt kvarg från Lindahls (då det är lättast eftersom jag jobbar), ibland händer det att det istället blir en frukt, lite nötter eller naturella riskakor. Har jag tur har jag även Questbars hemma.

Jag ska göra lite små justeringar i mitt kostschema tillsammans med min pt för att se snabbare resultat. Hur som helst det absolut viktigaste är att man ser till att man aldrig känner sig riktigt hunrig, för det är då sötsuget smyger fram och är man som mig kan man vräka i sig 1 kg godis på en kort tid. Utan istället fördelar man sina måltider jämnt under dagen så man håller blodsockret på en bra nivå.

Gillar

Kommentarer

Sandra,
Har precis börjat äta havregrynsgröt nu jag med. Måste lära mig tycka om det 😋
nattstad.se/sandoraa
fannym
,
Det är riktigt bra med havregrynsgröt, toppa det med något som du tycker om så smakar det säkert bättre! Annars är det lätt att det känns som gegga som bara växer i munnen haha 😃